NOG 2 WEKEN | PERFECT VOOR PARIJS

Perfect voor Parijs

In juli ga ik met Stefan naar Parijs. Parijs! De stad waar ik al jaren van droom. Voor mij is dit het ideale moment om eindelijk mijn slechte gewoonten aan te pakken en harder te werken aan mezelf. Anders gezegd: de perfecte versie van mezelf worden! Vandaag: nog (maar!) 2 weken te gaan.

Sla mij. Ik geef je toestemming om mij te slaan. Want: het is al ZES weken geleden dat ik nog een update postte. ZES WEKEN. Dat is anderhalve maand! Goed, goed, ik heb dus wat in te halen.

De laatste weken waren maar zo-zo. Ik had zo’n grootse plannen om veel op pad te gaan voor Nicky’s City Guide, maar een week ziek zijn (drink nooit anderhalve liter sinaasappelsap op een dag en lees altijd het etiket – in dit geval: wissel af met water) en regelmatig slecht weer (lees: te-lelijk-weer-om-foto’s-te-maken) is er niet veel van gekomen. Wel heb ik me nog kunnen focussen op Perfect voor Parijs, en hoewel ik nog steeds een fattie ben, ben ik in andere dingen wel vooruit gegaan!

Opstaan om 06:00 ’s morgens

Wel, dit ging best lekker. Buiten de dagen dat ik ziek was, sprong ik soms al om 05:00 uit bed (ja, ik zet op vakantiedagen mijn wekker soms om 05:00. Waarom? Omdat ik dat kan en ik zo een langere dag heb, ha). De afgelopen maand ben ik maar liefst 15 keer opgestaan om 06:00 of eerder (het weekend telt hier trouwens niet in mee).

Talen leren

Ha, hier ben ik trots op. Ik ben al 49 dagen aan een stuk elke dag Frans, Duits, Spaans, Zweeds en Koreaans aan het leren. Ik ken ondertussen al heel wat nieuwe woorden in deze talen, kan zelfs al enkele Zweedse zinnen en ben bezig aan een cursus Koreaans: ik leer aan de hand van YouTube filmpjes en giet dit in een cursus. Nadien leer ik dan deze cursus. Zo heb ik Koreaans leren lezen en nu ken ik ondertussen ook al wat woorden. 안녕하세요!

In een boek lezen

Ook dit gaat best goed. Ik heb elke dag een twintigtal pagina’s gelezen. Op die manier heb ik eindelijk How Blogs Work van Stephanie Duval en Clear Your Clutter with Feng Shui van Karen Kingston (heel leuk boek, je wil spontaan je hele huis overhoop gooien, en voor een opruimfanaat als ik is dat echt de hemel) uitgelezen. Dat eerste was ik al aan het lezen sinds 9 februari, en dat andere sinds – ahum – 30 december. In het begin zette ik een timer van 10 minuten, en las ik tot de tijd om was. Maar je ontdekt snel dat je nadien zo in de flow zit dat je gewoon blijft lezen. Heerlijk.

Gezond eten

Blablabla, da’s zo overrated.

Oké neen, dit gaat niet zo goed. Ik hou gewoon te veel van ongezond eten. Ik eet ook wel graag gezond: ik hou van fruit waaronder bananen en aardbeien en van groenten als komkommer, paprika en tomaat. En ik kan een dag perfect gezond beginnen (’s morgens een eiwitshake geblend met banaan en aardbei, ’s middags rijst met groenteballetjes en paprika, …), geen probleem. Maar er is één moment waarop het altijd misloopt: het avondmaal. Elke keer weer. En dat is net het moment waarop je eigenlijk het minste zou moeten eten, maar dat is ook het moment waarop ik alles wat ik tegenkom (en bij voorkeur eetbaar is natuurlijk) opeet. Een hel waar ik uit moet komen. Want ik ben nog geen gram verloren – integendeel. Ik ben alleen maar aangekomen.

Joggen, 3x per week een halfuurtje

Awel, dit ging ook niet megaslecht. Wetende dat de twee laatste keren joggen vóór Perfect voor Parijs begin december en begin januari waren, ben ik best trots. Ik ben gaan joggen op 26 en 28 mei, 9 en 12 juni én vandaag nog. Donderdag ga ik weer en ik kijk er al naar uit. Tip: als je het echt in je agenda plant (en dan bedoel ik een papieren agenda, want in een digitale agenda versleep of verwijder je de afspraak gewoon – been there), zoek je minder snel uitvluchten. Het staat er, je hebt er tijd voor ingepland, dus je doet het gewoon! Gisteren ben ik ook weer begonnen met Slim In 6, een programma van 6 weken om ‘slank’ van te worden. Eind 2011/begin 2012 heb ik het al eens twee weken gedaan, en ik herinner me nog vaag dat ik na die twee weken al verschil zag. Een halfuurtje per dag, twee weken lang. Moet kunnen. Na twee weken lees je trouwens hoe dat ging (als ik het volhoud)!

Artikels gepost op Nicky’s City Guide

Wel eh, dat gaat ook niet vlot. Hoofdreden hiervan is mijn laptop. Ik heb een grote laptop, met PhotoShop en dergelijke, en een kleintje, dat ik uit noodzaak gekocht had voor school omdat mijn grote letterlijk uit elkaar aan het vallen was. Maar zolang die grote het nog deed, geen probleem. Jammer genoeg gaat hij elke dag een beetje meer stuk. Het begon met het internet dat het niet meer deed, hij wordt héél traag, bepaalde dingen zoals volume en helderheid werken gewoon niet meer en de helft van de programma’s doet het ook niet meer.

Dus ik schrijf nu alles op mijn kleine laptop, zonder PhotoShop. De foto’s die ik post zijn dan wel iets minder mooi, maar goed, het moet maar even zo. Nee, PhotoShop op het kleintje installeren is geen optie, daar is hij te ‘zwak’ voor.

Desalniettemin heb ik deze maand 3 artikels op NCG geplaatst. Dat zijn er veel te weinig, want op dit moment zouden er al 10 nieuwe online moeten staan. Woeps. Ik ga me herpakken hoor! Ook andere blogs lezen verwaarloos ik zó zwaar. Dubbel herpakken dus. Geen excuses meer!

Challenge van het vorige artikel: 1,5 liter water per dag drinken

Dit ging heel goed. Soms zat er wel iets anders bij, zoals Ice Tea Green, maar in totaal zat ik altijd aan minstens anderhalve liter drank. Dat is goed voor mij, iemand die zelden drinkt. En ik voel het verschil! Voor ik naar zee ging heb ik enkele dagen streng gegeten en véél water gedronken, en het gewicht vloog eraf. Helaas is alles er met de cocktails uit Blankenberge weer aangekomen.

En nu zit ik aan meer dan 1000 woorden. Genoeg verteld dus. Over twee weken komen we straks aan in Parijs. Spannend!

Dit vind je misschien ook leuk:

1 reactie

  1. Je hebt jezelf het vuur wel na aan de schenen gelegd met zoveel opdrachten! Toch knap dat je ’t op de meeste punten nog aardig vol weet te houden!