FOOD & WORKOUT DIARY WEEK 25

Komkommer op een wit bordje

Ik vertelde in de eerste post van het nieuwe jaar al dat ik dit jaar graag mijn streefgewicht wil halen. Zonder sporten en gezond eten lukt dat natuurlijk niet. Daarom ga ik zo gezond mogelijk proberen te eten (dat lukt niet altijd, en daar ga ik ook eerlijk in zijn) en minstens 3x per week joggen. Wekelijks zal ik vertellen hoe dat gelopen is. Heb ik gezond gegeten? Hoe ging het lopen? En het belangrijkste: ben ik gewicht kwijt?

Wat een fantastische week was dit. Ik ben maar liefst 5 keer gaan lopen, heb voornamelijk gezond gegeten en ben sinds het begin van de maand 3,5 kg kwijt! Je ziet het niet, maar ik wéét het, en dat doet veel. Op dit moment heb ik deze maand al 38 km op de teller staan. Als je weet dat dat in mei en april amper 25 km was, ben ik wel heel trots op mezelf. Gezond(er) eten en sporten: het werkt!

Maandag: een vrij gezonde dag. ’s Morgen granola met aardbeien en Griekse yoghurt gegeten, ’s middags sushi, als snack wat komkommer en ’s avonds een shake. Eigenlijk wilde ik graag een frangipane of een cakeje als snack, maar ik ben blij dat ik het bij de portie komkommer bovenaan de post gehouden heb.

Dinsdag:  ik ging dinsdagmorgen wel lopen, maar gezond eten schoot er maar wat bij in. Een zakje Bugles, een klein potje Pringles, … Woeps. De pot op de foto hieronder is m’n ontbijt van maandag. Bij gebrek aan een leuke foto van dinsdag!

Nike Running

Woensdag: op woensdag heb ik me niks van mijn eten aangetrokken. Als snack at ik stukjes stokbrood met tomaat, mozzarella en pesto. ’s Avonds gingen we naar de frituur (ahja, België speelde die avond voetbal!) en ik heb niet gelopen. Morgen is er weer een dag!

Frieten van frituur 't Hoekske in Zepperen (Sint-Truiden)

Als ik frietjes eet, neem ik het er ook echt van!

Donderdag: de ‘echte’ start van mijn ‘getting fit’-verhaal. Ik heb een plan voor mezelf verzonnen en ga proberen dat nu gedurende een bepaalde periode vol te houden. Als de resultaten me aanstaan, ga ik er een post aan besteden. Jammer genoeg was het ook net vandaag suuuuper warm, maar ik ben toch gaan lopen. Een miezerige 1,69 km en trager dan anders, maar hey, het was 31° buiten!

Nike Running

Vrijdag: een run met veel obstakels … Jammer genoeg was dit de dag na de zware storm in Sint-Truiden (seriously, we hebben thuis nog nooit zo’n zware storm meegemaakt) en lagen er heel wat afgebroken takken en zelfs bomen op de weg. Deze hieronder blokkeerde m’n hele pad jammer genoeg. Ik hoop dat ze ‘m ondertussen al hebben weggehaald.

Nike Running

Zaterdag: tijd voor goed eten met goed gezelschap! Omdat ik ’s avonds sushi ging eten (uiteraard bij Sushi Tokio), ging ik in de voormiddag al lopen. Ik haalde vandaag ook meteen mijn snelste 1km! Vorderingen! En ik heb bij de sushi niets gefrituurd besteld, kwestie van mijn gezond plan een beetje door te trekken. Ik heb enkel door de dag een beetje te weinig gegeten, omdat ik wist dat ik me ’s avonds ging laten gaan.

Nike Running + Sushi Tokio in Weert

Zondag: de vierde keer op rij gaan lopen, de vijfde keer lopen deze week. Het voelt géweldig! Het gaat elke dag beter en beter. Vandaag zat het weer op het einde niet echt mee, er kwam een héle donkere wolk boven me hangen. Maar stoppen heeft dan geen zin, want dan duurt het nog langer voor ik thuis ben. Dan maar lopen! Als eten at ik vandaag onder andere superlekkere gepofte meergranenwafels met kipfilet en Griekse yoghurt met een hoop fruit. Yum!

Nike Running en donkere wolken

In totaal dus 5 keer gaan lopen en gewicht kwijt. Wat wil een mens nog meer? Op het moment dat ik dit schrijf (maandagavond) heb ik me wel laten verleiden tot een bord pasta met bolognesesaus. Maar het was maar één bord in plaats van mijn vaste twee borden. Vorderingen!

IN CIJFERS

Gemiddelde afstand deze week: 4,34 km
Gemiddelde snelheid deze week: 7’17” per km
Gemiddelde tijd deze week: 32’12”

Totale afstand deze week: 21,70 km
Totale tijd deze week: 2u41′

Volg Daily Nicky op Facebook, Twitter, Instagram en Snapchat (gebruikersnaam: nickymorren).

Dit vind je misschien ook leuk: