FOOD & WORKOUT DIARY WEEK 13

Food & workout diary week 12

Ik vertelde in de eerste post van het nieuwe jaar al dat ik dit jaar graag mijn streefgewicht wil halen. Zonder sporten en gezond eten lukt dat natuurlijk niet. Daarom ga ik zo gezond mogelijk proberen te eten (dat lukt niet altijd, en daar ga ik ook eerlijk in zijn) en minstens 3x per week joggen. Wekelijks zal ik vertellen hoe dat gelopen is. Heb ik gezond gegeten? Hoe ging het lopen? En het belangrijkste: ben ik gewicht kwijt?

Maandag: wat een vreselijk weer was het ’s morgens. Regen, véél wind, koud, … Geen loopweer in ieder geval. Dan maar niet lopen vandaag, dacht ik. Maar ’s avonds was het weer veel beter. Nog altijd wat wind, maar de lucht was mooi blauw en ik had zoveel zin om te gaan lopen, dat ik het gewoon deed. Zelfs 5,5 km! ’s Morgens at ik een milkshake van banaan, frambozen en kokosmelk, ’s middags twee sandwiches met kippenvleesbrood en ’s avonds iets te veel penne. Pasta is echt mijn zwakte. Gelukkig had mama maar half zoveel gemaakt als anders en was er dus een limiet, anders ben ik onstopbaar. MOET. PASTA. ETEN. Misschien maak ik daar beter eens een uitdaging van. Een maand zonder pasta, of zo. Klinkt als gekkenwerk.

Nike Running

Afstand: 5,51 km
Tijd: 44’03”
Gemiddelde snelheid: 7’59” per km

Dinsdag: ik besloot van dat ’s avonds lopen een week-experiment te maken. Eens kijken of ik (meer) afval door ’s avonds te lopen. De goesting is er dan wel iets minder, maar da’s een kwestie van een knop omdraaien. En niemand zei ooit: ‘Wauw, van die workout heb ik echt spijt’. Niemand. ’s Morgens at ik een shake en een banaan met wat frambozen, ’s middags rijst met wortel en kippenreepjes en ’s avonds vegetarische schnitzels met sla en Indische groenten. Hmm.

Nike Running

Afstand: 5 km
Tijd: 39’51”
Gemiddelde snelheid: 7’57” per km

Woensdag: een vrije dag. Elke dag lopen is ook niet gezond. En ik ben boodschappen gaan doen, wat heel wat gewandel met zich meebrengt.

Donderdag: een luie dag. Niet gaan lopen, niet gezond gegeten. Zwak Nicky, zwak.

Vrijdag: nog zo’n zwakke dag! Wel héél gezond ontbeten: Griekse yoghurt, banaan, kiwi, frambozen, geraspte kokos en chiazaad. Wat een ontbijt. De rest van de dag heb ik mijn ‘gezonde levensstijl’ een beetje aan mijn laars gelapt (gek spreekwoord eigenlijk).

Zaterdag: niets gegeten of gedronken tot 14u! Ik ben er niet trots op. Ik ging vandaag naar Gent met mijn zus, om een bezoekje te brengen aan de Spring Edition van FACTS. ’s Morgens vergat ik te ontbijten (ik was te excited), ’s middags dacht ik er niet echt aan, en ’s avonds heb ik dat ‘goedgemaakt’ met iets te veel frietjes, curryworst en mini loempia’s … Maar hey, ik heb wel heel wat gewandeld vandaag!

Zondag: een dagje vol bloggen en het plannen van de komende week. En weer niet gaan lopen. Wat een verdomd luie week. I’m not proud.

Goed, geen goede week. Serieus, alleen maandag en dinsdag gelopen? Anyways, tijd voor een nieuwe week. Dit keer wel met vijf runs? Ik ben benieuwd … Gelukkig ben ik deze week, ondanks het weinige sporten en ongezond eten, wel afgevallen!

Totale afstand deze week: 10,5 km
Totale tijd deze week: 1u23’54”
Totaal gewichtsverlies deze week: 400 gr kwijt!
Totaal gewichtsverlies sinds 4 januari: 2,4 kg aangekomen

Dit vind je misschien ook leuk: