FOOD & WORKOUT DIARY WEEK 12

Food & workout diary week 12

Ik vertelde in de eerste post van het nieuwe jaar al dat ik dit jaar graag mijn streefgewicht wil halen. Zonder sporten en gezond eten lukt dat natuurlijk niet. Daarom ga ik zo gezond mogelijk proberen te eten (dat lukt niet altijd, en daar ga ik ook eerlijk in zijn) en minstens 3x per week joggen. Wekelijks zal ik vertellen hoe dat gelopen is. Heb ik gezond gegeten? Hoe ging het lopen? En het belangrijkste: ben ik gewicht kwijt?

Maandag: dinsdag 15 maart was de laatste keer dat ik ben gaan lopen. Shame on me. Maar het was een heel goede run. Na mijn vast halfuurtje voelde ik me zo goed, dat ik er meteen een 5K van maakte. In mijn geval was dat een hele kilometer extra, iets waar ik wel trots op ben. Zo trots, dat ik besloot het vanaf nu zo te doen: gedaan met het halfuurtje, tijd voor 5K’s! Het ging vandaag iets minder vlot dan die dinsdag (ik heb er een volledige minuut extra over gedaan), maar ik heb het toch maar mooi gedaan, ha. ’s Middags at ik een heerlijke wrap, maar met het snoepen heb ik me een beetje laten gaan. Zucht, die kleine vanillewafeltjes met chocolade van de Colruyt doen het ‘m altijd. *huilt*

Afstand: 5 km
Tijd: 38’14”
Gemiddelde snelheid: 7’38” per km

Dinsdag: aahh, dinsdag. Het zou #torchittuesday moeten zijn (ik las in een Cosmopolitan of Women’s Health dat als je op dinsdag sport, de kans groter is dat je het de rest van de week ook volhoudt), maar helaas pindakaas. Ik weet zelfs niet waarom ik het niet gedaan heb. Lazy ass me. Gelukkig at ik wel gezond. Ik begon de dag met een shake gemaakt van Griekse yoghurt, kokosmelk en banaan. En ’s middags ging ik weer voor een wrap. Bij het avondeten lagen er vegetarische groenteschnitzels op me te wachten. Aaah, good day.

Wraps met kipfilet, sla, wortel en een beetje dipsaus. Perfect.

Woensdag: topdag! Tijdens het lopen bleek dat ze op mijn vaste route aan het werken waren, dus besloot ik nog eens de andere kant op te gaan, richting ’t Speelhof. En als ik dan toch daar was, kon ik eindelijk naar Het Verval van Tom Herck gaan kijken. Sinds ik wist dat dit er ging komen (en dat was ergens midden 2015), keek ik er zo naar uit. En het is zó mooi geworden. Echt, een must see als je in Sint-Truiden bent.

Het Verval van Tom Herck in Sint-Truiden

Toen ik er een stuk of dertig foto’s van (en een paar selfies met) gemaakt had, ging ik al wandelend weer naar huis. Maar ik voelde toch de drang om nog héél even te lopen. Dus liep ik nog snel een sprintje. Voelde zoooo goed! En: dit was mijn derde 5K, maar wel de snelste tot nu toe! Ik ben ook trots dat ik ’s avonds twee pizzabaguettes (435 kcal) in plaats van mijn geliefde kaaspizza (1032 kcal) heb gegeten.

Afstand: 5,01 km
Tijd: 37’10”
Gemiddelde snelheid: 7’25”

Donderdag: geen lopen vandaag, omdat ik in de voormiddag andere verplichtingen had. ’s Morgens at ik véél te weinig (twee beschuiten en een banaan), ’s middags was het niet veel beter (een maaltijdreep). Dat allemaal omdat ik wist dat ik me ’s avonds ging laten gaan: er stond een ovenschotel met kip, brocolli, aardappelpuree en kaas op de menu. Oh my.

Broccoli

Vrijdag: ah, rotdag! ’s Morgens regende het zo hard, dat lopen er niet van gekomen is. Het was over het algemeen gewoon een heel ‘luie’ dag. Ik heb de hele dag aan m’n blogs gewerkt en dat betekent de hele dag zitten. En de hele dag zitten betekent bij mij ook: veel eten. Restjes van het heerlijke broccoli/aardappel/kip/kaas-gerecht van gisteren. Koekjes. Chips. Aaargh!

Zaterdag: heel veel zin om ’s morgens te lopen had ik niet. Ik was voor mijn doen laat opgestaan (7:30 tegen 6:00 is toch anderhalf uur verschil) en wilde eigenlijk gewoon een lazy dagje houden. Toch heb ik uiteindelijk m’n loopschoenen aangetrokken en ben ik er weer voor een 5K gegaan. Minder snel dan woensdag, maar ik ben tevreden. Daarna ben ik ook nog te voet naar de winkel en terug gegaan en heb ik dus nog wat extra calorieën verbrand. En daarna nog eens te voet van het centrum naar huis (wel met de bus naar daar). 13.953 geregistreerde stappen! (ik heb mijn gsm niet altijd bij me als ik rondwandel, dus het zijn er in totaal nog wel meer).

Ik heb ook iets te veel gegeten. Maar omdat ik gelopen heb en best wat afgewandeld heb, voel ik me daar niet mega schuldig over.

Afstand: 5 km
Tijd: 37’47”
Gemiddelde snelheid: 7’33”

Zondag: Pasen = feestdag. Niet gelopen, veel paaseitjes en Paas-pasta gegeten. I regret nothing.

Drie keer gelopen deze week. Goed, niet de vijf keer waar ik op hoopte, maar ik denk dat ik met drie ook zeker niet mag klagen. Deze week is een nieuwe week! Jammer genoeg ben ik wel aangekomen. Misschien toch nog iets meer op mijn eten gaan letten komende week … Ik moet nog wat meer karakter kweken. Sporten is geen probleem, maar dat eten … Door hier mijn vooruitgang (of eerder: achteruitgang) neer te pennen, hoop ik toch extra gemotiveerd te geraken. In ieder geval ben ik deze week al goed begonnen: gisteren 5,5 km gaan lopen!

Totale afstand deze week: 15,2 km
Totale tijd deze week: 1u54’40”
Totaal gewichtsverlies deze week: niks verloren, 500 gr aangekomen
Totaal gewichtsverlies sinds 4 januari: jammer genoeg 2,8 kg aangekomen

Dit vind je misschien ook leuk: