FOOD & WORKOUT DIARY WEEK 1

20160110_145548

Ik vertelde in de eerste post van het nieuwe jaar al dat ik dit jaar graag mijn streefgewicht wil halen. Zonder sporten en gezond eten lukt dat natuurlijk niet. Daarom ga ik zo gezond mogelijk proberen te eten (dat lukt niet altijd, en daar ga ik ook eerlijk in zijn) en minstens 3x per week joggen. Wekelijks zal ik vertellen hoe dat gelopen is. Heb ik gezond gegeten? Hoe ging het lopen? En het belangrijkste: ben ik gewicht kwijt?

Maandag: de eerste dag van het jaar  dat ik ben gaan lopen! En omdat het pas de vierde dag is, ben ik wel trots. Het ging niet super, maar het was al van 11 november geleden. Wauw! Ook heb ik ’s morgens heerlijk gezond gegeten: kersenyoghurt met banaan, geraspte kokos en chiazaad.

Afstand: 0,93 km
Tijd: 11’02”
Gemiddelde snelheid: 11’50” per km

Één van de landschappen waar ik tijdens het joggen van mag genieten.

Dinsdag: opnieuw gaan lopen! En het ging een stuk beter dan maandag. Ik heb vier minuten langer gelopen, en ook nog eens sneller. Blij! ’s Avonds heerlijk en relatief gezond gegeten: kip met rijst, brocolli en kaas. Yum!

Afstand: 1,54 km
Tijd: 15’01”
Gemiddelde snelheid: 9’43” per km

Kip met brocolli, rijst en kaas

Niet heel ongezond, heel lekker en allemaal in één pan gemaakt: kip met brocolli, rijst en kaas!

Woensdag: ook op woensdag zaten m’n loopschoenen weer aan m’n voeten. Weer langer én nog sneller gelopen. Dat ging heel goed! Jammer genoeg heb ik me ’s avonds een beetje laten gaan met eten. Goh, die kaaspizza van de Lidl ook …

Afstand: 2,36 km
Tijd: 20’01”
Gemiddelde snelheid: 8’28” per km

Vierkazenpizza van Lidl

Één van de lekkerste pizza’s die ik ken: vierkazenpizza uit de Lidl!

Donderdag: jammer genoeg niet gaan lopen. Ik weet zelfs niet meer waarom niet. Ergens wel goed, zo hadden mijn benen een beetje rust.

Vrijdag: maar na een dag rust ben ik weer voor gegaan! Vrij traag gelopen deze keer. En me ’s avonds weer laten verleiden tot pizza. Aargh! Zelfdiscipline, nergens te bekennen.

Afstand: 2,39 km
Tijd: 25’06”
Gemiddelde snelheid: 10’30” per km

Baguette met kruiden

Nog een zwakte van me: een baguette met kruidenboter.

Zaterdag: opnieuw een dagje rust. Omdat ik wist dat ik ’s avonds frieten ging eten (wekelijks op zaterdag), wou ik ’s avonds gaan lopen. Maar toen het eenmaal avond – en dus donker – was, zag ik het toch niet zo echt meer zitten …

Zondag: maar dat heb ik dan wel dubbel en dik goedgemaakt op zondag! Vrij snel en vrij ver gelopen. Er is geen betere manier om de week te eindigen!

Afstand: 3,49 km
Tijd: 30’00”
Gemiddelde snelheid: 8’35” per km

Vijf dagen gelopen deze week. Ik denk dat ik mezelf wel een schouderklopje mag geven! Ik kijk alvast enorm uit naar deze week. Die is alvast goed begonnen, want gisteren ben ik alweer een halfuurtje gaan lopen. En: ik ben 600 gr afgevallen. Niet veel, maar ook niet heel gek als je ziet wat ik gegeten heb. Ik klaag niet! Deze week is er weer een nieuwe week!

Totale afstand deze week: 10,7 km
Totale tijd: 1u41′
Totaal gewichtsverlies: 0,6 kg

Dit vind je misschien ook leuk:

1 reactie